Foppa Fasan??

Jag är som min farfar, tydligen. Tycker om alla djur....kan ju diskuteras iofs.
Spindlar mördar jag gärna, vandrande pinnar är inga jag tänker ta en långpromenad med.
Iaf! Jag har en fasan som vandrar omkring på öde området framför min uteplats. Nu vaknade han....btw! Han har stått o sleepat, va lite osäker....kunde vart en buske. Men nu käkar han frukost. Känner sorg när jag ser honom.....Fasanen Foppa?? Han har vandrat omkring här i några dagar nu. Hittar han inte hem? (Han bor tydligen på Svangatan 23)  Hittar han inte ut?(Har sett honom flaxa misslyckat o springa är ingen fröjd för ögat heller)  E han skadad?? Mobbad?? Hittar han nåt att äta??  Han har ju inte den vackraste sångrösten....
Han har vart här förr, va tvungen o ringa mamma o fråga hur en tupp ser ut.... Han gick här fram o tillbaka med händerna, fjädrarna på ryggen. Well well... Han ser så ensam ut. Tror alltid de värsta om ensamma djur, hundar som ser sorgset på en, katter som ser smutsiga ut. De e ett helvete o mata änderna, alltid en som inte kommer åt smulorna.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0