Mont Saint Michel




Text från: www.wikipedia.org

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ah! Dar har jag varit och det var ett av de mest magiska stallen jag nagonsin varit pa! Promenerade runt i kvallningen nar skuggorna var langa och dar inte var ngt folk nastan. Det var sa mystiskt och spannande! Kandes som om jag kastats ratt in i ngn fantasy-aventyrs-bok !!! Rekommenderasssss !!!!

2008-10-14 @ 13:28:43
Postat av: Emma

OH OH OH OH! Jag e inte alls avundsjuk! GGGrrrrr!! Har du inga fina bilder som man kan få se därifrån?? Schnälla! Hur tog ni er över? Blev de båt eller va de mkt vatten när ni var där?? Kan man stanna över??? Gjorde du de?? Oooohhhh!!! Många frågor=)

2008-10-14 @ 16:08:18
URL: http://twistedlittlesister.blogg.se/
Postat av: Emma

O finns de folk som bor där nu???? Är de en bebolig ö...eeehh...finns de KONSUM??;)

2008-10-14 @ 16:09:07
URL: http://twistedlittlesister.blogg.se/
Postat av: Johanna

Nope inga bilder tror jag ... Det var innan jag hade digital-kamera ;-) Hehe! Sa om jag tagit bilder dar sa vet jag inte var de korten ar ngnstans ... Det var ett tag sedan ;-)

Vi kom dit nar det var lagvatten, sa vi kom dit i bil och sedan till fots. Det var kvallning och pa sen-hosten, sa det var kyligt och myyyysigt! Men medan vi var dar sa borjade det bli hogvatten, och da blev jag lite radd for hur 17 vi skulle komma ut!!! Det var ju redan natt! Panik! Men vi klarade oss tillbaka ;-)

Antar att man kan stanna over, men det ar nog ganska dyrt och man maste nog reservera laaangt iforvag ... Manga turister liksom! Och visst bor dar folk. Det ar helt sanslost! Som att ga omkring i en filmdekor! Och det ar sa pa HELA on! Trappor och grander och slingriga stenlagda sma gator overallt, gamla hus med harry potte-kansla. Om man inte ar pigg pa att klattra och ga i trappor sa ar det ingen idé... :-p Och hogst upp ett Suuuuuper-gammalt kloster som taget ur en film. Da Vinci-kod kansla! Helt underbart ...

2008-10-15 @ 11:25:10
Postat av: Emma

Snark!!! Tack för beskrivningen!=) Nu vill jag inte bara åka dit, det är ett måste....hahaha!!!!

2008-10-15 @ 16:41:58
URL: http://twistedlittlesister.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja, du har ju ett ställe att slå läger i om och när du har lust att åka dit. Det är ju inte som om du inte känner en kotte i Frankrike ;-)

2008-10-16 @ 18:07:56
Postat av: Emma

Bra o veta=)

2008-10-17 @ 17:16:26
URL: http://twistedlittlesister.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0